Yinyoga

Prova på 6/2 klockan 17.30. Kostnadsfritt. Anmäl dig längst ner på sidan. 

Yin yoga är en av det lugnaste yogaformerna. De enkla ställningarna utförs sittande eller liggande och till skillnad från många andra yogastilar låter yin yoga dina muskler slappna av helt.

Du stannar i varje ställning under flera minuter och praktiserar samtidigt medveten närvaro – mindfulness. Allt går mycket långsamt, vilket gör att stela höfter, lår och axlar sakta öppnas upp och blir mera smidiga.

Yin yoga passar alla människor och kroppar, även för gravida. Den är särskilt effektiv för stela och orörliga personer. Den har visat sig hjälpa ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad och snabb livsstil med mycket prestation. Det är även ett bra komplement till annan fysisk aktivitet t ex löpning, styrketräning eller andra yogaformer.  

Kom och yoga i en av Härnösands härligaste lokaler! 

Terminstart 13 Februari 2019

Onsdagar kl. 17.30 - 18.30 på Härnösands hälsostudio.

Anmäl dig om du vill komma på dropin yoga. Begränsat antal platser. 


Balans och Rörelse
Ett lättare pass där fokus ligger på just balans och rörlighet. Lättare styrketräning och kondition blandas alltid in i passet. Det passar dig som vill komma igång att röra på dig samt för dig som aldrig tidigare tränat. Passen individanpassas efter dina förutsättningar.
Vi träffas och umgås under rörelse i 8 veckor!

Tid för Balans och rörelse Tisdagar kl. 13.00-14.00 på Härnösands hälsostudio
Start 29 Januari! Varmt välkomna!



Hathayoga Lugn

INGEN HATHAYOGA VT 2019, Då Maria är nybliven mamma och Carro blir det i början av året.

Ett pass som är till för alla. Passar dig som vill delta i ett lugnare yogapass. Vi fokuserar på andningen och känslan i kroppen medan jag guidar dig in och ur positionerna på ett harmoniskt sätt.

Hathayoga Flow

INGEN HATHAYOGA VT 2019, Då Maria är nybliven mamma och Carro blir det i början av året.

Detta är ett mer fysiskt utmanande pass. Passar dig som vill ha lite mer flyt i rörelserna och vill fokusera på din teknik. Innehåller styrka och core-övningar blandat med klassiska yoga-övningar.

 Båda passen är uppbyggda av asanas (yogapositioner), pranayama (andningsövningar) och meditation. Asanas förbereder oss för att
sitta i meditationsposition och pranayama ger oss ett meditativt tillstånd som vi tar med in i meditationen 
INGEN HATHAYOGA VT 2019, Då Maria är nybliven mamma och Carro blir det i början av året.

 
 
 
 
 
 

För anmälan, frågor eller drop-in bokning fyll i formuläret nedan